Жүктелуде...
 

Жаңалықтар

Коронавирус: қайдан пайда болды және ол қаншалықты қауіпті
Ең алдымен, вирустар дегеніміз не екендігі жайлы толықтай түсініктеме беріп өткен жөн деп есептеймін. Жалпы вирустар планетамызда шамамен 4 млрд жылдай өмір сүріп келеді. Олар бактериялар мен саңырауқұлақтар сияқты микроорганизмдер болып табылады.
Бас сақинасы: дәрігерлер жаңа дәрі-дәрмектерді ойлап табуда
Егер сізде немесе жақындарыңызда «Бастың сақинасы» болса – ол көпшілік ойлайтындай жай ғана бастың ауруы емес екендігін білген жөн. Бастың сақинасынан зардап шегетіндер ауруға көне алмайды. Алайда әдеттегідей өмір сүруге тырысады.
Қызылшаға қарсы вакцина басқа да жұқпалы аурулардан қорғайды
Көпшілігіміз қызылша сияқты балалар ауруларын білеміз. Кейбіріміз тіпті ауырғанбыз да. Алайда, қазіргі кезде қызылша сиректеу кездесетін болды. Бұл вакцинацияның арқасында. Өкінішке орай, кейбір ата-аналар жалған ақпаратқа еріп өз балаларын, қызылша мен басқа да инфекцияларға қарсы вакцинациялаудан бас тартып, оларды үлкен қатерге ұшыратуда. Өйткені, соңғы ақпараттарға сүйенсек қызылша әлдеқайда күрделі асқыныстар беретін ауру.
Кардиологтар инсульттан қорғау үшін бұдан былай аспиринді ұсынбайды
Қазіргі таңда дәрігерлер жүрек-қан тамырлары аурауларының қауіп факторларын яғни гипертониялық ауруды, қант диабетін және қандағы холестериннің жоғары деңгейін тиімді емдей бастады. Бұл аурулардың алдын-алу үшін аспиринді қолданудың қажеті жоқ.
Коронавирус: Қазақстан үшін үлкен сабақ
Төтенше жағдайға байланысты Қазақстан республикамыздан шығуға және сырттан кіруге қозғалыс шектелген. Сондай-ақ, ірі сауда кешендері мен ойын сауық орталықтары, кинотеатрлар мен көрмелер жұмысы тоқтатылды. Сонымен қатар спорттық ойын түрлерін өткізуге және отбасылық мерекелер ұйымдастыруға да қатаң тыйым салынады.
Коронавирус: әрі қарай не істеу қажет?
Адамзат баласы бұған дейін SARS-CoV-2 короновирусына тап болған емес. Сол себепте адамдарда оған қарсы тұра алатын иммунитет те қалыптаспаған. Мәселені вакцина шешер еді. Алайда оны жасап шығару бірнеше ай уақыт жұмсалады. Оның тиімділігі мен адам өміріне қауіпсіздігін толық анықтау үшін кемінде 1 жыл қажет. Ал бұл тым ұзақ уақыт.
Біз коронавирус жайында не білеміз?
Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының жариялауына байланысты және азаматтардың өмірі мен денсаулығын қорғау мақсатында Қазақстанда коронавирус пандемиясына байланысты төтенше жағдай жарияланды. Ендігі кезекте жаһандық проблемаға айналған инфекцияға дұрыс әрі уақытылы шара қолдана білу қажет.
SMS-хабарламалардың адамдардың бөлектенуіне және қарым-қатынасқа айтарлықтай әсері бар
Ерлі-зайыптылардың қарым-қатынасарын сақтау мақсатында «Ерлі-зайыптылардың терапиясы» (Couple and Relationship Therapy) журналында жарияланған зерттеу нәтижелері SMS-хабарламалар мен мәтіндік хат алмасу адамдарды бөлектенуге ерекше әсер ететінін көрсеткен. Гипотезаны дәлелдеу мақсатында ғалымдар сауалнама жүргізіп, оған 18-25 жас аралығындағы романтикалық қарым-қатынастағы 276 адам қатысқан екен.
Коронавирус. Тазалық - денсаулық кепілі
COVID 19 вирусы қазіргі таңда бар елдің бойына қорқыныш үйіргені анық, жаппай таралуымен бірнеше елді қамтып сондықтан да, қазіргі таңның ПАНДЕМИЯсы болып отыр. Сондықтан да келесі пайдалы кеңестерге құлақ асқан жөн.
Е дәрумені – бұл тұтас қосылыстар топтарының жиынтығы
Е дәрумені ағзада антиоксидант рөлін атқарады, яғни жасушаларды еркін радикалдармен келтірілген зақымданудан қорғауға көмектеседі. Ағза бактериялар және вирустармен күресетін иммундық жүйенің қызметін жақсарту үшін Е дәруменіне мұқтаж. Ол қан тамырларын кеңейтіп, тромбтардың түзілуін болдырмайды.
Қатерлі ісіктің пайда болу қаупін 50 пайызға қандай физикалық жүктемелер төмендететіні анықталды
Анықталғандай, қатерлі ісік ауруынан болатын өлімнің үштен бірі дұрыс емес диета және аз қозғалысты өмір салтымен байланысты екен. Физикалық белсенділіктің қорғаныш әсерін қамтамасыз ететін факторлардың ішінде мыналарды атап өткен жөн: физикалық жаттығулар қан айналымын және энергия алмасуын жақсартады, тыныс алу қызметін жақсартады, асқазан-ішек жолымен тамақтың өтуін жеделдетеді, иммундық жүйені ынталандырады, сонымен қатар мутация салдарынан зақымдалған гендерді қалпына келтіруге көмектеседі.
Көктемді пайдалы әдеттермен бастау керек
Көктемге қарай біз әлсізденіп, көп сырқаттанып жатамыз, өйткені организм қыстан шаршайды және табиғи себептерге байланысты дәрумендердің жетіспеушілігі байқалады. Себебі, көкөністер мен жемістер – дәрумендердің негізгі көзі – қыста қол жетімсіз және олардағы дәрумендердің ұзақ сақталу кезінде күшінің азаюы, бұзылуы мүмкін. Сондықтан, салауатты әдеттермен қаруланып, көктемді қарсы алу өте маңызды. Ғалымдардың пікірінше, жақсы әдеттермен тәрбиелену үшін екі апта жеткілікті екен. Көктемде қандай әдеттерді ұстану керек?
Нәресте ана тілін құрсақта жатып игере бастайды
Acta Paediatrica журналында нерестелердің ана құрсағында жатып-ақ ана тілін меңгере бастайтынын көрсететін зерттеу нәтижелері жарияланған болатын. Құрсақтағы нәрестенің есту қабілеті шамамен 30-шы аптада дамиды, сондықтан жүктіліктің соңғы екі айында ол анасының дауысын естуге қабілетті.
Балалардың семіздікке шалдығу қаупі тұрғылықты жеріне жақын орналасқан нысандарға да байланысты
Бүкіл әлемдегідей, Қазақстанда да артық салмағы бар немесе семіздікке шалдыққан балалар саны күрт өсуде. Бүгінгі таңда әрбір 7-ші қазақстандық бала артық салмақ қосуда немесе семіздікке шалдығуда. Сонымен қатар, балалардың семіруі көптеген аурулардың (жүрек-қан тамырлары, диабет, ортопедиялық проблемалар, психикалық бұзылулар және т.б.) пайда болу қаупін арта түседі.
Біз неліктен ауырамыз?
Егер тәулігіне 6 сағаттан кем ұйықтаса не болады?
Филадельфиядағы Пенсильвания университетінің жанындағы Тәуліктік биоритмдердің нейробиологиясын және ұйқыны зерттеу орталығының ғалымдары 5000-нан астам адамның қатысуымен зерттеу жүргізген болатын. Бұл зерттеуде адамның денсаулық жағдайына түнгі ұйқының ұзақтығы тікелей әсер ететіні анықталған. Зерттеуге қатысушылардың 4-6 сағат (тәулігіне) ұйықтағандарында 6 сағаттан көп ұйықтағандарға қарағанда қандағы холестериннің жоғары деңгейі және артериялық қысымның жоғарлауы екі есе жиірек орын алып отырған.
ҚЫЗЫЛШАҒА ҚАРСЫ ВАКЦИНА БАСҚА ДА ЖҰҚПАЛЫ АУРУЛАРДАН ҚОРҒАЙДЫ.
Жануарлар туралы бейнероликтерді көру мидың белсенділігін арттырады
Соңғы кезде Instagram және басқа да интернет-платформаларда басты кейіпкерлері күлкілі әрі сүйкімді жануарлар болып табылатын бейнероликтер көбеюде.

Мұндай бейнероликтер неліктен көп және адамдар не үшін оларды көруге құмар келеді? Біз жауабын тапқандаймыз.

Жануарлар жайлы бейнеролитер қарап уақытын жұмсайтын адамдар біз ойлағандай жалқау емес екен, керісінше ақылды болса керек. Мұндай бейнероликтер көңіл-күйді көтеріп қана қоймай, мидың белсенділігін арттырады екен.
«Сүйіс ауруы» атымен белгілі мононуклеоз: оның қоздырғышы, инкубациялық кезеңі, орын алатын асқынулар және аурудың алдын алу жолдары
Мононуклеоз – вирустық инфекция. Ол баспа (ангина), қызбаның пайда болуымен және лимфа түйіндерінің (әсіресе мойын аумағындағы) ұлғаюымен сипатталатын жұқпалы ауру. Мононуклеоз әртүрлі жастағы адамдарда пайда болуы мүмкін, алайда 15-17 жас аралығындағы жасөспірімдерде жиі кездеседі. Мононуклеоз қоздырғышы герпес тобына жататын Эпштейн-Барр вирусы болып табылады. Сонымен бірге мононуклеоз цитомегаловирус (ЦМВ) секілді басқа да микрорганизмдерден туындауы мүмкін.
«Бас жазудағы» жеті кеңес
Егер сіз жаңа жылды ішімдікпен асыра тойлауды жоспарлаған болсаңыз, онда ертеңінде унитазды құшақтап, «Құдайым-ау, бұл не үшін?» деп ренжіген кейіптегі отырысыңызға таң қалудың керегі жоқ. Әрине, ол сіздің жеке таңдауыңыз, дегенмен әр нәрсенің салдары бар. Жалпы мастықтың салдарымен қалай күресу керектігі жөнінде ғылыми негізделген нақты ұсыныстар бар. Төмендегі жеті кеңеске құлақ асыңыз!
Физикалық белсенділіктің басты құпиясы – тұрақтылық. Күнделікті өмірде үнемі қозғалыста болуды қалайша үйреншікті етуге болады?
Үнемі физикалық белсенділікте болудың денсаулыққа өте зор маңызы бар екенін ғалымдар тек соңғы онжылдықта ғана дәлелдеген болатын. Мысалы, тұрақты физикалық белсенділік жүрек-қан тамырлары ауруларының, миокард инфарктісі, диабет, обыр және басқа да аурулардың қаупін айтарлықтай төмендететіні мәлім болды. Егер сіз апталық кестеңізге дене жаттығуларын енгізбесеңіз, бұл жағдайда спортпен шұғылдану денсаулығыңызға айтарлықтай әсерін бермейді. Күнделікті іске уақыт әрең жетіп жүргенде тұрақты жаттығуларды жасауға уақытты қалай табуға болады?
Компьютер алдында сағаттап отырасыз ба? Онда мына жайттарды ескергеніңіз жөн!
Егер мойынның ұюы, арқаның сіресіп қалуы, көздің қандай да бір заттың тұрғанын сезінуі және оң қолдың мұздауы сіздің әдеттегі жұмыс күніңізде болатын белгілер болса – онда сіз компьютерлік буынның классикалық өкілісіз деген сөз. Бірақ, бұл сіз компьютермен жұмыс істегенде оның жағымсыз салдарына шыдамдылық танытып келісу деген сөз емес. Ахуалды қалай өзгертеміз?
Үйдегі дәрі қобдишасы: оны қолданудағы жиі кездесетін қателіктер
Үйде дәрі қобдишасы міндетті түрде болуы шарт, ол тіпті дені сау адамның өзіне де қажет. Өйткені күйіктен, жарақат алудан, құлаудан, жығылудан және суық тиюден ешкімнің де сақтандырылмағандығы сөзсіз. Өкінішке орай қобдишадағы дәрі-дәрмектерді қалай дұрыс жинап салуды көпшілік біле бермейді. Біз басты қателіктердің тізімін құрған болатынбыз. Егерде сіз осы қателіктердің тым құрығанда екі-үшеуін аңғарсаңыз, әлбетте оны түзетуге тырысыңыз. Бірінші қателік – бұл жарамдылық мерзімі. Барлық медициналық дәрі-дәрмектердің қаптамасында міндетті түрде жарамдылық мерзімі көрсетіліп жазылады.
Азық-түлік өнімдерінің қаптамасындағы натрийдің таңбалануы нені білдіреді
Тұз дегеніміз химиялық зат, ол натрий хлориді деп аталады. Әдетте қаптамаларда натрийдің мөлшерін көрсетеді, бұл жерде белгіленіп отырғаны өнімге қосылған тұздың құрамындағы натрий. Егер тұзды тәуліктік нормасынан, яғни күніне 5 граммнан асырмай қолданатын болса, оның адам ағзасына пайдалы әрекеті мол. Тұзды тәуліктік нормасынан шектен тыс қолданудың жиіленуі артериялық гипертензияның, сондай-ақ Қазақстанда әрбір екінші мезгілсіз өлімнің себебі болып табылатын жүрек-қан тамырлары ауруларының пайда болу қаупінің жоғарылауына әкеледі.
Жақсылық жасаушының ғұмыры да ұзақ
Альтруизм әр түрлі формада көрінуі мүмкін – күн сайынғы қамқорлықтан бастап, Тереза Ананың жанкешті іс-әрекетіне дейін. Көптеген адамдар өз айналысындағыларға қомқорлық жасау арқылы өздерінің денсаулықтарының едәуір жақсарғанын байқап, бұрынғы мазаларын алып жүрген сырқаттардың азайғанын, өзін-өзі бағалау сезімінің ұлғайғанын, күш-қуатының артқанын, тыныштанғанын сезген. Мұның бәрі жас шамасына қарай байқала бастаған екен. Төменде адамның жақсы істер жасау ниетін қалай арттыруға болатындығы жайлы ұсыныстар беріліп отыр.

Тілді таңдау