Жүктелуде...
 

Жаңалықтар

Көктемді пайдалы әдеттермен бастау керек
Көктемге қарай біз әлсізденіп, көп сырқаттанып жатамыз, өйткені организм қыстан шаршайды және табиғи себептерге байланысты дәрумендердің жетіспеушілігі байқалады. Себебі, көкөністер мен жемістер – дәрумендердің негізгі көзі – қыста қол жетімсіз және олардағы дәрумендердің ұзақ сақталу кезінде күшінің азаюы, бұзылуы мүмкін. Сондықтан, салауатты әдеттермен қаруланып, көктемді қарсы алу өте маңызды. Ғалымдардың пікірінше, жақсы әдеттермен тәрбиелену үшін екі апта жеткілікті екен. Көктемде қандай әдеттерді ұстану керек?
Нәресте ана тілін құрсақта жатып игере бастайды
Acta Paediatrica журналында нерестелердің ана құрсағында жатып-ақ ана тілін меңгере бастайтынын көрсететін зерттеу нәтижелері жарияланған болатын. Құрсақтағы нәрестенің есту қабілеті шамамен 30-шы аптада дамиды, сондықтан жүктіліктің соңғы екі айында ол анасының дауысын естуге қабілетті.
Балалардың семіздікке шалдығу қаупі тұрғылықты жеріне жақын орналасқан нысандарға да байланысты
Бүкіл әлемдегідей, Қазақстанда да артық салмағы бар немесе семіздікке шалдыққан балалар саны күрт өсуде. Бүгінгі таңда әрбір 7-ші қазақстандық бала артық салмақ қосуда немесе семіздікке шалдығуда. Сонымен қатар, балалардың семіруі көптеген аурулардың (жүрек-қан тамырлары, диабет, ортопедиялық проблемалар, психикалық бұзылулар және т.б.) пайда болу қаупін арта түседі.
Біз неліктен ауырамыз?
Егер тәулігіне 6 сағаттан кем ұйықтаса не болады?
Филадельфиядағы Пенсильвания университетінің жанындағы Тәуліктік биоритмдердің нейробиологиясын және ұйқыны зерттеу орталығының ғалымдары 5000-нан астам адамның қатысуымен зерттеу жүргізген болатын. Бұл зерттеуде адамның денсаулық жағдайына түнгі ұйқының ұзақтығы тікелей әсер ететіні анықталған. Зерттеуге қатысушылардың 4-6 сағат (тәулігіне) ұйықтағандарында 6 сағаттан көп ұйықтағандарға қарағанда қандағы холестериннің жоғары деңгейі және артериялық қысымның жоғарлауы екі есе жиірек орын алып отырған.
ҚЫЗЫЛШАҒА ҚАРСЫ ВАКЦИНА БАСҚА ДА ЖҰҚПАЛЫ АУРУЛАРДАН ҚОРҒАЙДЫ.
Жануарлар туралы бейнероликтерді көру мидың белсенділігін арттырады
Соңғы кезде Instagram және басқа да интернет-платформаларда басты кейіпкерлері күлкілі әрі сүйкімді жануарлар болып табылатын бейнероликтер көбеюде.

Мұндай бейнероликтер неліктен көп және адамдар не үшін оларды көруге құмар келеді? Біз жауабын тапқандаймыз.

Жануарлар жайлы бейнеролитер қарап уақытын жұмсайтын адамдар біз ойлағандай жалқау емес екен, керісінше ақылды болса керек. Мұндай бейнероликтер көңіл-күйді көтеріп қана қоймай, мидың белсенділігін арттырады екен.
«Сүйіс ауруы» атымен белгілі мононуклеоз: оның қоздырғышы, инкубациялық кезеңі, орын алатын асқынулар және аурудың алдын алу жолдары
Мононуклеоз – вирустық инфекция. Ол баспа (ангина), қызбаның пайда болуымен және лимфа түйіндерінің (әсіресе мойын аумағындағы) ұлғаюымен сипатталатын жұқпалы ауру. Мононуклеоз әртүрлі жастағы адамдарда пайда болуы мүмкін, алайда 15-17 жас аралығындағы жасөспірімдерде жиі кездеседі. Мононуклеоз қоздырғышы герпес тобына жататын Эпштейн-Барр вирусы болып табылады. Сонымен бірге мононуклеоз цитомегаловирус (ЦМВ) секілді басқа да микрорганизмдерден туындауы мүмкін.
«Бас жазудағы» жеті кеңес
Егер сіз жаңа жылды ішімдікпен асыра тойлауды жоспарлаған болсаңыз, онда ертеңінде унитазды құшақтап, «Құдайым-ау, бұл не үшін?» деп ренжіген кейіптегі отырысыңызға таң қалудың керегі жоқ. Әрине, ол сіздің жеке таңдауыңыз, дегенмен әр нәрсенің салдары бар. Жалпы мастықтың салдарымен қалай күресу керектігі жөнінде ғылыми негізделген нақты ұсыныстар бар. Төмендегі жеті кеңеске құлақ асыңыз!
Физикалық белсенділіктің басты құпиясы – тұрақтылық. Күнделікті өмірде үнемі қозғалыста болуды қалайша үйреншікті етуге болады?
Үнемі физикалық белсенділікте болудың денсаулыққа өте зор маңызы бар екенін ғалымдар тек соңғы онжылдықта ғана дәлелдеген болатын. Мысалы, тұрақты физикалық белсенділік жүрек-қан тамырлары ауруларының, миокард инфарктісі, диабет, обыр және басқа да аурулардың қаупін айтарлықтай төмендететіні мәлім болды. Егер сіз апталық кестеңізге дене жаттығуларын енгізбесеңіз, бұл жағдайда спортпен шұғылдану денсаулығыңызға айтарлықтай әсерін бермейді. Күнделікті іске уақыт әрең жетіп жүргенде тұрақты жаттығуларды жасауға уақытты қалай табуға болады?
Компьютер алдында сағаттап отырасыз ба? Онда мына жайттарды ескергеніңіз жөн!
Егер мойынның ұюы, арқаның сіресіп қалуы, көздің қандай да бір заттың тұрғанын сезінуі және оң қолдың мұздауы сіздің әдеттегі жұмыс күніңізде болатын белгілер болса – онда сіз компьютерлік буынның классикалық өкілісіз деген сөз. Бірақ, бұл сіз компьютермен жұмыс істегенде оның жағымсыз салдарына шыдамдылық танытып келісу деген сөз емес. Ахуалды қалай өзгертеміз?
Үйдегі дәрі қобдишасы: оны қолданудағы жиі кездесетін қателіктер
Үйде дәрі қобдишасы міндетті түрде болуы шарт, ол тіпті дені сау адамның өзіне де қажет. Өйткені күйіктен, жарақат алудан, құлаудан, жығылудан және суық тиюден ешкімнің де сақтандырылмағандығы сөзсіз. Өкінішке орай қобдишадағы дәрі-дәрмектерді қалай дұрыс жинап салуды көпшілік біле бермейді. Біз басты қателіктердің тізімін құрған болатынбыз. Егерде сіз осы қателіктердің тым құрығанда екі-үшеуін аңғарсаңыз, әлбетте оны түзетуге тырысыңыз. Бірінші қателік – бұл жарамдылық мерзімі. Барлық медициналық дәрі-дәрмектердің қаптамасында міндетті түрде жарамдылық мерзімі көрсетіліп жазылады.
Азық-түлік өнімдерінің қаптамасындағы натрийдің таңбалануы нені білдіреді
Тұз дегеніміз химиялық зат, ол натрий хлориді деп аталады. Әдетте қаптамаларда натрийдің мөлшерін көрсетеді, бұл жерде белгіленіп отырғаны өнімге қосылған тұздың құрамындағы натрий. Егер тұзды тәуліктік нормасынан, яғни күніне 5 граммнан асырмай қолданатын болса, оның адам ағзасына пайдалы әрекеті мол. Тұзды тәуліктік нормасынан шектен тыс қолданудың жиіленуі артериялық гипертензияның, сондай-ақ Қазақстанда әрбір екінші мезгілсіз өлімнің себебі болып табылатын жүрек-қан тамырлары ауруларының пайда болу қаупінің жоғарылауына әкеледі.
Жақсылық жасаушының ғұмыры да ұзақ
Альтруизм әр түрлі формада көрінуі мүмкін – күн сайынғы қамқорлықтан бастап, Тереза Ананың жанкешті іс-әрекетіне дейін. Көптеген адамдар өз айналысындағыларға қомқорлық жасау арқылы өздерінің денсаулықтарының едәуір жақсарғанын байқап, бұрынғы мазаларын алып жүрген сырқаттардың азайғанын, өзін-өзі бағалау сезімінің ұлғайғанын, күш-қуатының артқанын, тыныштанғанын сезген. Мұның бәрі жас шамасына қарай байқала бастаған екен. Төменде адамның жақсы істер жасау ниетін қалай арттыруға болатындығы жайлы ұсыныстар беріліп отыр.
Обырдың алдын алу шаралары: Профилактикалық медицина академиясынан 7 қарапайым ұсыныс
Сізге белгілі обырдың алдын алу турасындағы мәліметтер қарама-қайшы болуы мүмкін. Кейде обырдан сақтанудың нақты кеңестері бір зерттеулер арқылы мақұлданып, бірде теріске шығарылады. Көп жағдайда обырдың алдын алу бойынша біліміміз әлі де толыққанды болмай отыр. Сондықтан да обыр қаупін болдырмау сіздің ұстанатын өмір салтыңызға да байланысты.

Профилактикалық медицина академиясының 7 кеңесімен таныса отырып, бұл мағлұматтардың сізге обырдың даму қаупін бәсеңдетуге көп септігін тигізетінін ескергеніңіз абзал
Есте сақтау қабілетін жоғалтпау үшін не істеу керек
Қазіргі заманғы өмір сүру жағдайы барлық істердің тиімділігіне қатысты жоғары талаптар қоюда. Жоғары нәтижелілікке жетудің маңызды бөлігі ретінде – жақсы есте сақтау қабілетін айтсақ болады. Алайда, жақында жүргізілген зерттеулер күнделікті тұрмыста айтылып жүрген «бір құлағымнан кіріп, екінші құлағымнан шығып кетті» деген сөзіміздің дұрыстығын және өзектілігін растап отыр. Егерде бұл Сізге айтылған болса, онда дыбыс арқылы есте сақтау қабілетіңіз көзбен шолу немесе сипалап қарау арқылы ақпаратты есте сақтаудан қарағанда өте нашар болғаны.
Бедеулік: себеп-салдары, ауру белгілері, емдеу әдісі, болжамы
Бедеулік – бұл білікті және уақытылы емді қажет ететін күрделі әлеуметтік және медициналық мәселе. Өзінің саналы ғұмырында әйел адам бала көтеріп, сәбиді дүниеге әкелуді армандайды. Әдетте, тұрақты жыныстық қатынаста тұратын және жүктіліктен сақтанбайтын әйелдерде жүкті болу мүмкіндігі айына 20-25% құрайды. Сондықтан да ерлі-зайыптылардың көпшілігі отбасылықтың алғашқы жылында жүктілікке қол жеткізе алады.
Спорттық жаттығулар арқылы бір-екі апта ішінде жоғары артериялық қысымды төмендетуге болады
Күніне 30-60 минут жасалатын тұрақты физикалық белсенділік артериялық қысымды сынап бағанасы бойынша 4-9 миллиметрге дейін түсіреді. Нәтижесі әп сәтте. Егер де бұрын Сіздің физикалық белсенділігіңіз төмен болған болса да, жасаған жаттығулардың арқасында бірер аптада тез жақсы нәтижеге жетуге болады. Тіпті жай қарапайым жаттығуларды (мысалы, жаяу жүру немесе күш түсірмей қимыл жасау) 10 минуттан жасасаңыз да көп көмегі тиері сөзсіз
Адам денсаулығының физикалық белсенділікке тәуелділігі генетикалық тұрғыдан берілген
Семіздікке шалдығу бейімділігінің генетикалық негізі бар. Семіздікке бейім келетін ген иелерінде физикалық белсенділікке деген жоғары тәуелділік байқалады: физикалық әрекетсіздік, енжарлық өмір сөз жоқ семіздікке барар жол, ал сайма-сай физикалық жүктеме генетикалық қатерді азайтады.
Кейде бастың ауырғаны, қақсауы басқа да сырқаттың бар екендігінің белгісі болуы әбден мүмкін
Кейбір бас аурулары одан да қауіпті аурулардың белгісі болуы әбден мүмкін. Қандай кез болса да, өз уақытында кешіктірмей медициналық емге жүгінген дұрыс.
«Бұршақ, ет немесе ақуыз» азық-түлік тобындағы өнімдердің денсаулыққа пайдасы өте зор
«Бұршақ, ет немесе ақуыз» азық-түлік тобы «Пайдалы таммақтану» ұстанымы бойынша төртінші орынды иеленеді. Бұл топтарға жануарлардан алынатын ақуыз өнімдері – ет, құс, балық, жұмыртқа, сондай-ақ өсімдіктен алынатын ақуыз өнімдері – бұршақ, дән және жаңғақтар жатады. Ет, құс, балық, құрғақ бұршақ, асбұршақ, жұмыртқа, жаңғақ және күнбағыс сияқтылар қоректік заттардың негізгі қайнар көзі болып табылады, олардың құрамында В дәруменінің тобы бар (олар: ниацин, тиамин, рибофлавин, В6 дәрумені), Е дәрумені (темір, цинк және магний) бар.
Иттер қатерлі ісікті иісінен тани алады
Жыл сайын ғылыми зерттеулер дамып келеді, соның бірі иттердің ауруларды иіс арқылы ажырата алуы турасындағы зерттеулер. Мысалы: адамның досы болып саналатын осынау бір жануар науқастардың тыныс алуынан шыққан демнің иісі арқылы оның бойында өкпе қатерлі ісігі бар-жоқтығын ажыратып береді. Бұл пікірді неміс ғалымдары айтып отыр. Олар иттердің өкпе қатерлі ісігіне шалдыққан адамнан бөлініп шыққан органикалық заттарды иіс арқылы сезеді деп қорытындылады. Күндердің бір күнінде иттердің бұл аурудың бастапқы кезеңінде диагноз қою үшін пайдаланылады деп зерттеушілер үміттеніп отыр.
Балаларға екпе жасату керек пе?
Қызылша, дифтерия, полиомиелит және шешек секілді індеттер бұрынырақта көптеген жас сәбилерді қыршынынан қиған болатын. Екпелер ойлап табылғаннан кейін бұл ауруларға тосқауыл қойылды, бүгінде ондай індеттер адамдар арасында сирек кездеседі десе де болады. Қазіргі ата-аналар бұл ауруларды абстракцияның бір түрі ретінде ғана бағалайды, көптеген адамдар өз көздерімен мұндай ауруларды көрмегендіктен, өз балаларына екпе жасатудың қажеті жоқ деп ойлайды. Сонымен қатар, көптеген ата-аналар екпенің иммунитетке әсерінен аутизм немесе басқа да қауіпті аурулар дамуы мүмкін деп қауіптенеді. Бірақ, сан түрлі ғылыми зерттеулер екпе мен аутизмнің туындауы арасында ешқандай байланыс тапқан жоқ.
Экстрокорпоральді ұрықтандыру бала көтеруден үміт үзген жанның өзіне де көмектеседі: ЭКО-ның тиімділігі және оған қалай дайындалу керек
Ұрықтандырудағы ең тиімді әдіс (ЭКО) экстрокорпоральді ұрықтандыру әдісі деп айтса болады, ЭКО-ны тіпті, ең тиімді мүмкіндік деп қарастыруға болады. Аталмыш әдіс эндометриоз, аналық без патологиясы жоқ адамдар мен басқа да ауруларға, сондай-ақ жатыр түтіктерінің болмауына байланысты да қолданылады. ЭКО басқа түрлі емдеу жолдарынан нәтиже ала алмаған жұптарға да ұсынылады. Ерлі-зайыптылар ЭКО-ға қаншалықты тезірек жүгінсе, оның жетістікке жету мүмкіндігі соғұрлым жоғары болмақ, жалпы дәрігерлер бедеулікті емдеу әдістерін қолдануды бір жылдан артық асырмауға кеңес береді.
Неліктен қазіргі жүгеріде жабайы жүгеріден қарағанда қоректік заттар әлдеқандай төмен
Біз әдетте жазда тұтынатын тәтті жүгері жоғарыдағы екі тенденцияның жарқын мысалы болып табылады. Жүгері Америкадан Еуразия құрлығына бірнеше ғасырлар бұрын келген. Бастапқыда, ол біздің бүгінгі үстеліміздегіге қарағанда мүлдем басқаша болатын. Бүгінгі біздің жүгерінің жабайы тегі - теосинте деп аталатын шөптік өсімдік
  • «
  • 1 (ағымдағы)
  • 2
  • 3
  • 4

Тілді таңдау